Sidor

lördag 25 januari 2014

ÖIDM

Hemma nu efter ÖIDM tävlingen.
Vaknade imorse och kände att jag fortfarande var ganska förkyld men ändå så bestämde jag mej för att jag nog vill göra tävlingen. Jag skulle skida under 15 års klassen och därmed 5km. Var ganska nervös över det eftersom jag aldrig har tävlat så långt, och när jag skidade runt banan så kändes den ganska så tung. Ja banan var lite för tung för mej när kondisen inte är i skick och en förkylning på G. Men jag kunde inte direkt förvänta mej mycket mer av mej själv heller eftersom jag inte har tränat allt för mycket.
Men jag tog mej igenom och de gick som de gick, de var tungt och allt kändes ganska trögt idag. Så jag är nöjd att jag orkade mej igenom med en godkänd fart! Men jag bryr mej inte desto mer hur det gick utan är nu desto mer taggad inför alla kommande tävlingar och träningar. nu så skall jag bara sikta uppåt mot högre plaseringar och bättre tider! :) Japp vi tar det på nytt nästa helg om förkylningen släpper!
Och grattis till kusin Ida som skidade super idag och lyckades ta sig in på en andra plats!
Ha de bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar